07 märts

Lasteaiakastavatajate-õpetajate kursus Tartus

Tere, pean oma lubadust ning panen siia üles meie portreemaalide protsessi galerii. Selgituseks teistele külastajatele ja maalijatele – siin on eelkõige tegemist maaliprotsessi ja selle käiguga väikeste lastega maalides. Kuid kuidas sa ikka lastega maalid, kui ei ole ise protsessi läbi teinud ega kordagi proovinud. Ja nende portreede puhul kordan taas mõttekäiku: Realism ei ole eesmärgiks. Oluline on fun ja värvid ja protsessis olemine.

Esimesena arutlesime lastega niisiis näo kuju ja vormi üle, suuruse üle. Millise kujuga võiks olla nägu? Kui jäme võiks olla kael? Ja jõudsime järeldusteni, et nägu ei ole nii ümar nagu ring ega ka kandiline või lopergune vaid pigem ovaali sarnane. Ja kael ei ole kriipspeenike, ega ka väga jäme vaid kui laps maalib last, siis kael peab olema paras. Seda tegime kindlaks ka katse või vaatluse teel – kui üks lastest seisab teises klassi otsas seina ees sirgelt ja hoiab näiteks kahte paksemat erksat värvipliiatsit kõrvade juurest otse alla… siis on kaugemalt vaadates kohe näha… kui paks on kael. Siis arutlesime ja leppisime lastega kokku kuidas portreed lehele paigutada, et oleks samuti paras… mitte liiga väike ega mitte liiga suur. Tegime poolkaare õlgade jaoks ja ühendasime näo-kaela-õlad sujuva joonega terviklikuks vormiks. Saadud silueti lõikasime välja ja asetasime nö maalipaberile, kuhu oli tulemas portree.

Esmalt läks maalimisse portree taust – ka selle töö juures võib sõlmida lastega erinevaid kokkuleppeid… milliseid toone segatakse, millises töö nurgas on toon tumedam, kus heledamaks maalitakse jne. Mida põhivärvidele juurde segada ja kuidas… valget? musta? pruuni? palju kollast? See määrab lõpuks maali koloriidi. Kursusel maalisime ju ka läbi mitmeid erinevaid koloriite.

Koloriidimaalimine – helesinine, tumesinine, tumepunane ning igale segatud toonile tuli lisada nii valget kui ka musta.

Ja siin on ka näha… et õpilased ei pane alati tähele… ühele tööle on lipsanud ka kollaseid. Kuid sellest pole midagi. Nende töödega tegime ka katseid ja maalisime alguses ühtepidi – nii et tumedad toonid jäid ülespoole ja heledad toonid allapoole. Hiljem viimistluseks aga keerasime töö ringi – tume alla ja heledad üles.

Siin ülal saad võrrelda kui pilt on kas ühte- või siis teistpidi.

Portreede jaoks olles loonud silueti maalisime kõigepealt taustad:

Siis segasime nahatooni valgest, punasest, kollasest ja sinisest…  ja maalisime näod, segasime toonid juuste jaoks ja maalisime juuksed.

Lõpuks tegime katsed silmade kuju ning õige suuruse leidmiseks, arutlesime kuidas maalida-joonistada nina, kuhu paigutada maalida suu… lõpuni viimistletud töödest mul fotosid ei ole… ja kõiki ei jõudnud ka üles pildistada… ehk on abi neistki, mis siia üles said. Toredat kooliaasta jätku ja lõbusat maalimist koos lastega!

Kui läks midagi meelest või on küsimusi, siis kirjutage julgesti – info@maalikool.ee

 
Tagasi üles

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga