Kaardista joonega oma emotsioonid

Joonistamine seest poolt väljapoole – millised jooned väljendavad sinu emotsioone? Kas sa julged oma emotsioone kaardistada?

Sisemiste sügavuste kaardistamiseks vajad sa tavalist A4 paberit ning ühte mugavat ja head pliiatsit. Voldi paber pooleks – saad kaks osa, siis voldi veel kord – saad neli osa, ning voldi kord veel – saad kaheksa võrdset osa. Seejärel silu paber korralikult ära ning pööra oma ette nii, et sinu ette jääb kaks neljase alajaotusega rida – nummerda saadud osad 1.- 8. ning kirjuta iga numbri järgi vastav meeleolu:

  1. viha
  2. rõõm
  3. rahulikkus
  4. depressioon
  5. inimenergia
  6. naiselikkus
  7. haigus
  8. midagi sinu enda valikul – lootus, ekstaas, armastus jne

Parem on paberiruumi osad täita pliiatsijoonega, mitte viltpliiatsiga, sest pliiats liigub paberi pinnal palju vabamalt. Parim viis pinna täitmiseks oma joonega, on lugeda sõna, mis on sinna kirjutatud – näiteks: viha – mõtle, millal sa viimati olid vihane, ära jää toppama selle juurde, mille peale sa vihastasid, püüa meenutada seda tunnet ja lase käsi vabaks, tunne kuidas see emotsioon mööda sinu kätt paberile jõuab. Tööta nii iga emotsiooniga. Aeg ei ole siin faktoriks – igal inimesel kulub selleks erinev aeg. Kui olete seda teinud rühmas – siis akadeemilise tunni sisse peaks see ülesanne ära mahtuma – seejärel laotage anonüümsed joonistused põrandale või suuremale lauale ning vaadake, millised jooned, millist emotsiooni kajastavad.

Emotsioonide kujutamisel võib erinevate inimeste töödes tajuda teatavat joonte sarnasust – samas võib esineda ka täiesti erinevaid variante – mis iganes on tulemuseks, te olete andnud oma emotsioonidele visuaalse kuju, olete joonistanud seest poolt välja poole. Ja kui vajate sisemist rahu, siis tuletage meelde oma rahulik joon, kui rõõmu, siis rõõmus joon. Edu katsetamisel.