17 jaan.

Tähelepanu! Valmis olla! Looma!

„Tõeline kunst ei tegele inimese emotsioonidega, vaid mõjub tema intellektile, samal ajal kui emotsionaalsete vajaduste, tungide, ihade, ka emotsionaalse lõtvuse rahuldamiseks on madal ja ajaviiteline,” vahendab Tõnis Kahu Eesti Päevalehele antud intervjuus modernismiaegseid kultuuritarbimise kontseptsioone. (Priit Simson: „Tõnis Kahu: Halba maitset ei saa maksustada”, 12.11.11).

Tänane Eesti Päevaleht, Andres Maimik kirjutab:

“Oleme sunnitud mõrult tõdema, et kaasajaks on ka kõige elitaarsem kultuur, juhul muidugi, kui ta tahab olla märgatud ja arvestatud, koha sisse võtnud Keskturu lettide taga.”

“Kui sa tahad olla kommunikatiivne, pead oskama oma sõnumeid pakendada, turundada, reklaamida. Iga asi on seda palju väärt, kui palju resonantsi ta tekitab.”

“…igas sekundis kultuurigalaktika aina paisub, nii et lihttarbijal on ammu juba järg käest kadunud.”

“Analüütiline tekst tõmbub kokku üheminutiretsensiooniks, üheminutiretsensioon aga asendub tärniga.”

“Loojad on muutunud sportlasteks , kelle väärtus sõltub ainult resultatiivsusest. Tulemused tabelis otsustavad kõik.”

“Et kunstiteos üldse laiemaid rahvahulki üldse erutaks, tuleb millegagi ületada uudiskünnist.”

“Aga ikkagi – kui tahan saada reaalset elamust, näha asju uues perspektiivis, tajuda klompi kurgus ning kannatada naeruspasmide käes – ei siirdu ma Solarise keskuse Nokia saali pompoossetele galadele, vaid potsatan kuhugi väikese teatri ebamugavatesse klapptoolidesse või kopitushaisusesse kinosaali.”

Mõtlemapanev.

Tagasi üles