Shopping Cart

Ostukorvis tooteid ei ole

Täna maalikoolis 1

Segatehnikates tuleb väike paus, Kuid jätkame maalikoolis kevadiste meeleoludega. Maalime kihiliselt linnupesi ning kirjusid erineva mustriga värvilisi mune.

Kihiliseks maalimiseks sobib hästi kuumpress akvarellipaber SAUNDERS WATERFORD HP+ 300 g/m² 56 x 76 cm või siis sama akvarellipaberi paksem variant SAUNDERS WATERFORD HP+ 425 g/m² 56 x 76 cm , mõlemad saadaval Zelluloosi paberipoes ning nn ‘valge’ tooniga. Miks ‘valge’ tooniga paber? Jah, on olemas ka ‘loodusvalge’ paber, kuid see on kollakama alatooniga. Valitud valgel paberil säravad värvid kirkamalt. Seda eriti siis, kui on vaja kasutada soojemaid värvitoone nt kollased, siennad, umbrad jne. mis loodusvalgel paberil jäävad pisut tuhmid. Eelkõige on see ka lihtsalt nn maitse asi ja iga maalija isiklik otsus, millist paberit ta eelistab. Meie otsustasime seekord just nn ‘valge’ kasuks.

Kirjude munade maalimiseks kasutasime paksemast paberist valmistatud šablooni, millele lõikasime keskele munakujulise ava. Seda ava kasutasime selleks, et oleks lihtsam uusi sama suuri mune maalida ning ka munakujunditele mustri pritsimisel kaitsta värvipritsmete eest ümbritsevat tausta. Tegime mitu nn õppetööd, kus testisime värvitoone, paberi omadusi, töövõtteid. See omakorda annab võimaluse nn päris tööpinnal juba maalida teadlikult ja vältida vigu, mis akvarellis ikka sisse lipsavad, kui paberi ja värvide koosõla on uus ja ei ole eelnevalt järgi proovitud.

Linnupesade puhul joonistasime kõigepealt oksad ja peasas olevad munad kasutades selleks joonistuskummit ehk ‘masking fluid’, parim valik momendil on Akvarellvärvi meedium Raphael Campus Drawing-gum . Sellel on õrn helesinine toon ning vahend on peale kantav õukese nähtava kihina. Oksi me ette ei joonistanud vaid maalisime kohe joonistuskummiga. Kasutan joonistuskummi pealekandmiseks kvaliteetseid peenikesi naturaalse oravakarvaga pintsleid. Kindlasti tekib kohe küsimus: kas joonistuskummi neid pintsleid ei riku? Oskamatu kasutamise puhul kindlasti rikub.

Panen kirja õpetuse pintslite õigeks kasutamiseks joonistuskummiga maalides:

  • Kuivale pintslile kantakse pintslikarvadesse ja ka varre metallosale sõrmedega ühtlaselt sisse hõõrudes vedelseep. Sõrmedelt saab liigse seebi ära pühkida, kuid peab olema veendunud, et pintsel on ühtlaselt ja õhukeselt seebikihiga kaetud.
  • Seejärel maalitakse joonistuskummiga peenelt ja täpselt nagu iga teisegi maalimisvahendiga kõik vajalik.
  • Kui kõik vajalik on maalitud, tehakse pintsel KOHE puhtaks pühkides pintslile jäänud joonistuskummi hoolega paberkäteratikusse. Seejärel pestakse pintsel seebist leige veega, vajadusel võib pintslit veel kord õrnalt kergelt seebiga pesta. Tavaliselt ei ole seda vaja, kui kõik eelnev on õigesti tehtud.

Kasutan joonistuskummi jaoks alati neid samasid pintsleid, nad on mul sellel otstarbel vastu pidanud juba pea 10 aastat ning mitte ükski neist pintslitest ei ole nässu läinud.

Seejärel teibime maalipaberi maalilauale ning kui joonistuskummi on 100% kuivanud akvarellime esimese värvikihi. Seekord katsime õhukese kummikihiga ka pesas olevad linnumunad. Kui maal on kuivanud, siis kordub protsess algusest peale st maalime pesale joonistuskummiga uue kihi oksi. Kui töö taas kuivanud, maalime uue värvikihi ja trükime lapikpintsliga oksi veelgi juurde. Kui töö taas kuivanud, võtame joonistuskummi maha ning viimistleme töö. Maalime pesas olevad munad ruumiliseks ja pritsime neile paberšablooni appi võttes uue täpimustri. Seejärel viimistleme varje maalides indigo-või ultramariinsinisega.