28 nov.

Tegemisi hämaras novembris…

Väljas tuhiseb tuul, õhtud ja päevadki hämarad. Kulub küttepuid ja küünlaid niiskuse ja pimeduse peletamiseks. Valgust maalilaua taga töötamiseks napib ja päevad on üürikesed.

Ent ikka nokitsen ja aega ei ole hetkegi raisata. Varsti varsti saan Guaššmaali käsiraamatu talveteemalise osa valmis ja trükki. Loodan, et kui see valmis saab on õueski valgem ja ka lumi maas.

Seniks hoidke end ikka mõnusasti soojas, süüdake Kaamose peletamiseks mõni kaunis küünal, jooge sooja vaarikavarre teed ning pange jalga rõõmsavärvilised villased sokid.

Edu ja inspiratsiooni!

 

Tagasi üles

02 nov.

Tegemistest ja maalimisest

Tere armsad maalikooli sõbrad. Annan veidike aru. Oktoobrikuu kulges töiselt ja tegusalt õpetades Armeenia Waldorfkooli õpetajaid ning seminariste. Maalisime nendega ikka klassikalist wet-in-wet akvarelli ja keskendusime loodusele nii taime kui ka loomariigi maailmas rännates. Ka kohalik püha mägi Ararat jõudis meie ülesannetesse.

Panen teilegi meeleoluks üles ühe väikese galerii.

Tagasi üles

Samaaegselt olen igapäevaselt harjutanud Hiina kalligraafiat – lihtsalt väga meeldib ja naudin. See on vaimne praktika, millel on ka praktiline väärtus parandamaks mälu ja visuaalset kujundinägemist jne.

Kalligraafia galerii:

Ning töiselt alustasin Klassiõpetajate käsiraamatute sarja teise osaga – mis tuleb veel guaššmaali teemaline ent sinivalge talve meeleoludest kantud. Ka guaššmaali trükitehnikad leiavad veidi täpsemat kirjeldamist. Maalin ja katsetan… loodan novembri jooksul valmis saada ning ehk detsembri alguses juba trükki… ikka hea  koostööpartneri DiPri tükikeskkonna toel ja abil. Rõõmsate maalimisteni ja toredate kohtumisteni!

Edu ja inspiratsiooni!

Tagasi üles

09 juuni

Suvi kuum:)

Päikest ja vihma ja tuult ja taas päikest… suvi on suvi. Juba juunikuu ja kohe kohe on Jaanipäev… muru kasvab ja niitmisest ei pääse. Samal ajal salamisi sirelite õitsemise varjus olen avanud paar näitust ja kriban tasapisi ka lubatud käsiraamatuid…

Loodan väga, et jõuan augustikuu koolitusteks ka juba mingi osa valmis trükkida:) Rõõmsa kohtumiseni maalitunnis! Seniks nautigem suve, päikest, merd, aeda, metsa, randa, maasikaid!


Tagasi üles

25 jaan.

Uus hooaeg uued tuuled

Tere, armsad kolleegid ja õpilased. Teen hästi kiire, konkreetse uusaastatervituse ja annan nats aru, miks siin vaikus on valitsenud.

17. jaanuari 2017 sain omale uue parema põlve. Plaaniline. Paranen anomaalselt hästi nagu ikka, kuid aega võtab see sellegipoolest ja maalimise juurde ning töölaua taha ei pääse. Kuid plaanid on endiselt jõus ja kõik lubadused kehtivad.  Lustilist järjejuttu nagu eelmise põlveopi puhul sel korral ei kirjuta, keskendun võimlemisele, sest arstid annavad lootust, et see trauma tagajärg saab seda korda kontrolli alla võetud ning prognoosivad mulle valuvaba tulevikku, mis arvestades 6 aastat valu pea 24/7 on parim, mis võib olla ja selle nimel ma nüüd pingutangi. Mu arst, mind tundes, juba hoiatas mind: Ära jookse!!! Ära hantleid võta!! Parane ometi aeglaselt ja normaalselt. Ja tal on sulaõigus. Võtan teda kuulda ja tegutsen maksimaalse tähelepanu ja fookusega, aeglaselt, kuid kindlalt. Soovige mulle edu ja jaksu, sest seda läheb väga vaja.

Tavapärane õppetöö taastub siin leheküljel märtsis ehk… oleneb asjaoludest. Võimalusel ka varem.

Seniks toredat kooliaastat teile kõigile ja ikka edu ja inspiratsiooni!!! Suusatage! Minge võimalusel õue! Karastage keha ja hinge ning kevadel siis nuusutame õisi ja maalime õhkõrnu akvarelle:) Guaššimaali käsiraamatut kirjutan seni edasi oma peas kuni taas arvuti taga istuda tohin. Loodan, et mu mäluriiulid on endiselt perfektsed ja hoiavad kõik ideed kenasti ja süsteemselt alles kuniks saan need kas kirja panna või järgi proovida.

Parimat!

Nüüd võimlema, venitama, puhkama, võimlema, venitama, puhkama jne jne:)) Olgem positiivsed!

Mul on teile palve, kes siia lehele lugema satub, palun kirjutage sellele  loole 1 kommentaar. Mulle oleks see abiks. Piisab paarist sõnast. Aitah.

Tagasi üles

07 märts

Lasteaiakastavatajate-õpetajate kursus Tartus

Tere, pean oma lubadust ning panen siia üles meie portreemaalide protsessi galerii. Selgituseks teistele külastajatele ja maalijatele – siin on eelkõige tegemist maaliprotsessi ja selle käiguga väikeste lastega maalides. Kuid kuidas sa ikka lastega maalid, kui ei ole ise protsessi läbi teinud ega kordagi proovinud. Ja nende portreede puhul kordan taas mõttekäiku: Realism ei ole eesmärgiks. Oluline on fun ja värvid ja protsessis olemine.

Esimesena arutlesime lastega niisiis näo kuju ja vormi üle, suuruse üle. Millise kujuga võiks olla nägu? Kui jäme võiks olla kael? Ja jõudsime järeldusteni, et nägu ei ole nii ümar nagu ring ega ka kandiline või lopergune vaid pigem ovaali sarnane. Ja kael ei ole kriipspeenike, ega ka väga jäme vaid kui laps maalib last, siis kael peab olema paras. Seda tegime kindlaks ka katse või vaatluse teel – kui üks lastest seisab teises klassi otsas seina ees sirgelt ja hoiab näiteks kahte paksemat erksat värvipliiatsit kõrvade juurest otse alla… siis on kaugemalt vaadates kohe näha… kui paks on kael. Siis arutlesime ja leppisime lastega kokku kuidas portreed lehele paigutada, et oleks samuti paras… mitte liiga väike ega mitte liiga suur. Tegime poolkaare õlgade jaoks ja ühendasime näo-kaela-õlad sujuva joonega terviklikuks vormiks. Saadud silueti lõikasime välja ja asetasime nö maalipaberile, kuhu oli tulemas portree.

Esmalt läks maalimisse portree taust – ka selle töö juures võib sõlmida lastega erinevaid kokkuleppeid… milliseid toone segatakse, millises töö nurgas on toon tumedam, kus heledamaks maalitakse jne. Mida põhivärvidele juurde segada ja kuidas… valget? musta? pruuni? palju kollast? See määrab lõpuks maali koloriidi. Kursusel maalisime ju ka läbi mitmeid erinevaid koloriite.

Koloriidimaalimine – helesinine, tumesinine, tumepunane ning igale segatud toonile tuli lisada nii valget kui ka musta.

Ja siin on ka näha… et õpilased ei pane alati tähele… ühele tööle on lipsanud ka kollaseid. Kuid sellest pole midagi. Nende töödega tegime ka katseid ja maalisime alguses ühtepidi – nii et tumedad toonid jäid ülespoole ja heledad toonid allapoole. Hiljem viimistluseks aga keerasime töö ringi – tume alla ja heledad üles.

Siin ülal saad võrrelda kui pilt on kas ühte- või siis teistpidi.

Portreede jaoks olles loonud silueti maalisime kõigepealt taustad:

Siis segasime nahatooni valgest, punasest, kollasest ja sinisest…  ja maalisime näod, segasime toonid juuste jaoks ja maalisime juuksed.

Lõpuks tegime katsed silmade kuju ning õige suuruse leidmiseks, arutlesime kuidas maalida-joonistada nina, kuhu paigutada maalida suu… lõpuni viimistletud töödest mul fotosid ei ole… ja kõiki ei jõudnud ka üles pildistada… ehk on abi neistki, mis siia üles said. Toredat kooliaasta jätku ja lõbusat maalimist koos lastega!

Kui läks midagi meelest või on küsimusi, siis kirjutage julgesti – info@maalikool.ee

 
Tagasi üles