01 apr.

Kevad astub vaiksel sammul…

Kevadised tervitused teile mu armsad sõbrad maalitoa laua äärest. Ma ei saa üle ega ümber jaapanlikust tööeetikast, mis mind ikka ja jälle lummab. Täna hommikuses ärkamises sattusin lähemalt uurima Jaapani akvarellisti Yuko Nagayama 永山裕子, kes on sündinud vaid aastakese minust hiljem 1963, sümbolistlikku akvarellmaali. Tema looming on tõeline inspiratsiooniallikas ja need kaunid õhukesed kumavad värvikihid, mis peegeldavad austust, armastust ja lootust lihtsalt lummavad mind.

Mis mulle väga meeldib… on jaapanlaste tööeetika, vaadake kui korrastatud on töövahendid enne alustamist… ja pintslihoidja! Ja palett! Kindlasti eelneb maalimisele ka keskendumine… see on vaimne esteetika. Ja seda on võimalik imetleda järgmisel videol, mille kohe kohe siia alla lisan koos kommentaaridega:

Kusjuures video on kiirendatud… st tegelikult on protsess suure süvenemisega… helitaust on ümbritsevast keskkonnast ent kohati veevulinat meenutav… ka liiklust on kuulda… ent mulle meeldivad sellised maalivideod, mida mingi vinge heliloominguga ei võimendata… enamasti, kui on liigne helitaust, siis keeran heli üldse maha ja vaatan vaikuses… edu ja inspiratsiooni teie hommikutesse!
Ja veel… jaapanlased ei vatra oma videotel nagu hiinlased…
Kes on minu juures maalimas käinud, see taipab kohe, et joonis on täpne ja vaevu märgatav, paber on korralikult kinnitatud-pingutatud, joonistuskummiga on kaetud olulised detailid, mis peavad valgeks jääma… kõik on kihid on lastud korralikult 100%kuivada!!!
Ja mis on veel klassikalisele jaapanlikkusele omane… maalija istub sirge seljaga… töövahendid on otse, ei mingit lahmimist ega pindipinna keeramist… käsi ja tema pikendus – pintsel teavad, mis nad teevad… st meistriks võib ju sündida, kuid enamasti meistriks harjutatakse…
Ja veel… kui mäletate tunnist kolme põhivärvi washi… st ma rääkisin sellest, et kui kolm põhivärvi enne kokku segada ja siis maalida ei ole tulemus selline, kui kõikidel värvidel lasta eraldi pildiruumi siseneda st toon tooni haaval… ja kui on lubatud nn eelneval värvitoonil oma töö teha alles siis lisandub uus toon, sulandudes eelmisesse, siis just sel moel tekivad need nn müstilised värvikumamised.
Soovin teile kõigile kevadeks edu ja inspiratsiooni! Ja varsti varsti on minu juures tulemas mõned armsad lillemaalitöötoad. Annan ka siin lehel teada, kui kuupäevad looma hakkavad. Parimat. Olge ikka hoitud ja küsimuste korral kirjutage mulle ikke endisel aadressil: info@maalikool.ee

Tagasi üles

08 märts

Näitus tulekul!

Head naistepäeva armsad kolleegid ja sõbrad akvarellis!

Aeg voogab märkamatult. Olen juba maalimiste juures tagasi. Märtsikuus avan näituse Taimemaailma Väravas ja tasapisi täidan oma lubadusi – kirjutan õpetajatele maalimisõppe käsiraamatuid ja õpetan eraõpilasi maalimistes. Tasa ja targu. Varsti uuendan ka blogi kui selleks saabub õige aeg. Edu ja inspiratsiooni ja kaunist kevadet!

06 okt.

Magnoink ehk trichrome black ja magnooliad.

Septembrikuus oli pikk eetrivaikus… osalt seetõttu, et lõpetasin oma suveõpingud Mainori Ettevõtluskoolis ja teisalt oli kaugeid külalisi-majalisi ning palju muudki tegemist. Oktoobris nüüd õnnestus taas pintsel haarata ja tunnen selle üle siiralt rõõmu. Olen must-valgel lainepikkusel ja katsetan tuši ning vee kombinatsioone koos terakese soolaga:) Just. Ning tähelepanekud näitavad, et mul on kodus neli erineva omadusega musta tušši, mida alguses teadmatusest sarnaseks pidasin. Kolm neist on nn Nan-King Indian Ink st Lefranc & Bourgeois poolt toodetud ning neljas Jaapani päritolu Kuretake Bokuteki.  L & B tuši kohta leiab netist järgmise kirjelduse: Pigments Strong, classic black ink which has good lightfastness and is waterproof. The ink has a thin-watering texture and most easily applied with a brush on paper, drawing paper, metal etc. Can have a satin finish when dried.  No kõlab ju kenasti ja pildil on neil täpselt ühesugune märgistus ent reaalselt katsetades täiesti erinevad omadused.

Ja ka sellise arvamuse leidsin:

“I’ve been trying out Nan-King Ink (box, centre) which, despite being described as Chinese Indian Ink is actually made in France by Lefranc & Bourgeois. It works fine with a dip pen, but of course it would clog up a fountain pen and, as you can see, it’s waterproof so you can add a wash of watercolour to the drawing once the ink is dry. The Great Art catalogue suggests that it’s suitable ‘for writing or for grounding, for scraping techniques or diluted with water to produce brush drawings in a warm grey shade’.

They say that it’s lightproof and that it doesn’t drip and, that seems to be true; I haven’t had any drips in the drawings I’ve done with it so far.”

India ink (Indian ink in British English or Chinese ink) is a simple black or colored ink once widely used for writing and printing and now more commonly used for drawing and outlining, specially when inking comic books and comic strips. ” – niisiis nimel pole meie jaoks vahet – Indian Ink ongi nn Hiina klassikaline must tušš.

Jaapani päritolu Kuretake kunstitarvete firma alustas Bokuteki vedela tindi tootmist aastal 1958. Bokuteki Black Sumi Ink on permanentne st kui sellega on maalitud ning maal on kuivanud, siis ei saa enam midagi muuta ega parandada. Kuretake Bokuteki tint on mõeldud professionaalsetele kunstnikele, tudengitele, kalligraafidele ja illustraatoritele. Kuidas ta aga sumi-e s käitub ja minu soovidele vastab, hakkan ma alles katsetama. Olen selle tušiga siiani vaid suuri hieroglüüfe kirjutanud.

karate-saal

Ja viimane – üks mu lemmikutest, sest voolab hästi ning sisaldab kolme erinevat värvipigmenti on Pebeo toode akvarelltint Trichrome Black – see annab suurepäraseid tulemusi, kuid on valgustundlik nagu ka teised akvarelltindid.

Kuid minu magnooliad seekord tulid välja sellised ning on maalitud Pebeo trikromaatilise musta ning seepia tooni tinte omavahel segades.

Tagasi üles

24 aug.

Sennelier la petite Aquarelle

Niisiis katsetasin ma veidi Sennelier’i väikest akvarellikomplekti õpilastele. Need toredad prantsuse päritolu akvarellid on meepõhised ja meeldivalt kirkad. Kokku on nende värvivalikus 98 kirgast värvitooni. Rohkem saad teada, kui uurid-loed lähemalt nende kodulehel:) Kuid vaadake ise, selle lingi all avaneb lühike video.

Sennelier Aquarelle

Värvikarp, mis mulle proovida anti sisaldab 12 tuubiakvarelli. Tänud Vunder Skizze! Ja imede-ime, kohe esimest korda värvitooni lahustades tundsin, et need värvid on mulle sümpaatsed. Värv voolab pintslilt paberile mõnusalt ja ühtlaselt ning kohe oli selge, et Solid Washi maalida saab. Kui olin värviskaalade maalimisega poole peal ei pidanud mu uudishimu vastu ning tegin kohe ka ühe katse märjalt märjale… voolab! Lasin selle katse ära kuivada ja lisasin järgmisel päeval eritoonides glazingukihid ehk nn laseerisin puhaste toonidega. Foto sellest on allpool. Sennelieri akvarellid tunduvad mulle veidi ‘kiirema jooksuga’ kui Cotmanni omad. Kuid eks mõlemal on omad plussid ja miinused. Kuid täna ma miinustest ei kirjuta. Ma lihtsalt naudin värve. Sisetunne ütleb, et ilmselgelt marsin poodi ja ostan omale toone lisaks.

12-ses komplektis on järgmised värvitoonid:

  • 574 Primary Yellow – primaarkollane – mõnus, kirgas ja selge, kergelt matt, lahustub hästi;
  • 252 Yellow Ochre – ookerkollane – samuti puhas toon, käitub maalides sarnaselt eelmise värvitooniga. Värviskaala alumises ruudus näed kui mõnus ja ühtlane Solid Wash tuleb;
  • 645 Orange Naranja – oranž – kes on mu kodulehel rohkem surfanud ja lugenud see teab, et naranja  tähendab apelsinioranži ning tuleb araabiakeelsest sõnast narang, katkend mu kodulehelt: Paljudes keeltes ei olnud vajadust sõna oranž järgi. Paljud asjad nagu tuleleegid ja juuksed on juba loomulikult oranži värvitooni. Oranžil ei olnud euroopa keeltes nime enne apelsini tulekut 900 – 1000 aastail. Inglisekeelne orange ilmub esimest korda luuleridades 1044. aastal. Värvinimetuse kasutamine kasvab koos apelsinide levikuga kuni 16. sajandini. (Mõningatel andmetel kasutati seda värvinimetusena esmakordselt 1542). Pärsiakeelne narang ja araabiakeelne naranj’tähendavad “elevantide lemmik vilja” ehk apelsini;
  • 695 Primary Red – primaarpunane – selge kirgas toon;
  • 690 Permanent Rose – külm roosakas punane;
  • 202 Burnt Umber – naturaalne looduslik pruun toon, klassika:);
  • 703 Payne’s Grey – kena jahedam hall;
  • 326 Primary Blue – primaarsinine – kirgas puhas sinine;
  • 307 Cobalt Blue – mahe õrn koobaltsinine;
  • 807 Deep Green – toon kannab küll nime sügavroheline ent on pigem emerald, enamus selliseid külmrohelisi pigmente käituvad sarnaselt st kui pigmenti on palju, siis ühtlast värvipinda on raske saada. See ei ole Sennelieri probleem… külmad rohelised ongi sellised;
  • 805 Yellow Green – kollakasroheline või ka rohekas kollane sisuliselt soe heleroheline, väga mõnusalt paberil kulgev ja kollasesisalduse tõttu käitub sarnaselt primaarkollasega st voolamiskiirus jne;
  • Karbis on veel klassilaliselt ka valge toon – 116 Titanium White – ja nagu nimigi ütleb, aitab see toon saada eriti valgeid kohti näiteks valgeid õisi loodusvalgel maalipaberil veel valgemaks maalida jne;

Minu sõbral ka kolleegil akvarellist Üllel on juba selline tõsine värvikogu:) Tuleb ka hakata oma kollektsiooni täiendama! Kui keegi otsib omale uut komplekti, siis Sennelier tasuks katsetamist.

Sennelier Ylle valik.

Ülle komplektis on ka mõned suuremad värvituubid, need on tema lemmikud ja neid kulub rohkem teistesse toonidesse segamiseks.  Olime ühel nõul selles, et Payne’s Grey on ikka üks megahea hall värvitoon! Ja sobib sinistega taevasse pilvede maalimisel.

Seda on näha siin Ülle maalil:

Ylle maastik

No on ju võrratu taevas?! Maali autor Ülle Kuldkepp.

Ülle värvivalikus on järgmised toonid: Lemon Yellow 501 (sidrunikollane nagu ikka), Cadmium Yellow Orange 537 (oranžikaskollane), Indian Yellow 517 (tugev klassikaline kollane), Olive Green 813 (soe kollakasroheline), Phthalo Green Light 805 (leheroheline), Sap Green 819 (keskmine klassikaline roheline), Phtalocyanine Turquoise 341 (rohekassinine), Phthalocyanine Blue 326 (soojem taevasinine), French Ultramarine blue 314 (külm texasinine), Forest Green 899 (metsaroheline), Alizarin Crimson 689 (veinipunane), Scarlet Laquer 612 (soe moonipunane), French Vermilion 675 (suht sama mis 612 kuid natuke tugevam), Chinese Orange 645 (soe roostepruun), Dioxazine Purple 917(sinakaslilla), Cobalt Violet Deep Hue 913 (ploomililla), Neutral Tint 931(ilus soe must), Warm Sepia 440 (seepia nagu ikka), Naples Yellow Deep 566 (beezikas kollane), Greenish Umber 203 (tume mustjasroheline), Indigo 308 (mustjassinine).

Ehk aitab kõik eelnev teil ja ka minul oma uut värvikomplekti planeerida. Edu ja inspiratsiooni!

Tagasi üles

11 aug.

Tere taas – elagu uus hooaeg!

Kuigi väljas krabistab vihm olen ma end seadmas maalimise lainele. Alustame uut hooaega. Pikemat suvist vaikust saan vaid selgitada suveajaga ning ka sellega, et sattusin taas õppima, mis omakorda aega on võtnud. Loodan õppimisega selleks korraks ühele poole saada 8. septembriks 2016. Ent püüan sellega paralleelselt maalikooli uut hooaega planeerida ja jooksvat infot jagada.

Kõige esmalt saab lähiajal ilmuma Vunder Skizze http://vunder.ee/ poolt mulle jagatud uute akvarellide testimine. Nimelt on minu valduses kaks toredat värvikarpi:

  • Sennelieri la petite Aquarelle Fine Student 12 värvine tuubiakvarellide komplekt, millest kohe-kohe maalin alustuseks klassikalise värviskaala ja siis oskan juba täpsemalt öelda.
  • Raphaeli Campus half-pans Watercolour Travel Box, mis samamoodi ootab lähemat tutvumist-tutvustamist

Klassikaliselt asume taas koos maalima ja plaanime sõpruskonnaga teha ühe nn klassikalise akvarellmaali rühma ning edasijõudnute rühma hiina-jaapani tušimaalijatele.  Kui on soovijaid ja huvilisi võib teha ka uue tušimaali rühma algajatele. Ning kui mu põlveop ära olnud ja taastusravi lubab, siis tahaksin väga õpetada ka botaanilist maalimist. Sellised mõttekäigud siis.

Armsad sõbrad maalimistes, kui teil on ideid ja soove – andke nendest mulle kindlasti teada kirjutades e-mailile info@maalikool.ee

Edu ja inspiratsiooni! Muutgem oma maailm taas värviliseks!

Tagasi üles

03 juuni

Vihma oodates…

Märkamatult on juba 3. juuni, kuumalaine rammestuses ja jalgrattasõidust jahutust otsides on maalimises pikem paus sisse tulnud. Aga elu teeb kiirelt korrektiivid – kukkusin korralikult mõne päeva eest ja mis siis ikka teha, kui elu on hoiatatnud… ära kihuta! Tõsi, ma ei kihutagi (kui siis vahel hästi natukene) kuid olin hajutanud oma fookuse paljude erinevate inimeste ja asjade vahel ning komistasin banaalselt aiavooliku taha… rumal ja piinlik lugu. Lendasin uhke kaarega otse terassikividele, loomulikult põlvedele… ma ju ei tohi opitud põlvele kukkuda, aga kukkusin. Varesele valu!!! Ja siis saabus ootamatult selline päev, kui pidin aja maha võtma ja see oligi hea. Nii ma siis otsisin rõõmsalt taas värvid ja pintslid välja ning maalisin ühe pikema panoraami… sai selline ootamatult mahe, hallikas isegi… kurbuse värvi.

Ikka need armsad Pebeo akvarelltindid: Paynes Grey, Sade, Olive, Pink Madder, Bottle Green… veel midagi Plum ja Purple, Victoria Blue … ja kokku sai sellise koloriidi…

Inspiratsiooni! Nautigem suve!

Tagasi üles