Ostukorv

Ostukorvis tooteid ei ole

SEGATEHNIKAD II

Tere tulemast tagasi.

Esimeses tunnis maalitu on nüüd kindlasti kenasti kuivanud ja kile samuti eemaldatud. Kuidas kuival tööpinnal tööd jätkata?

Esimeseks abivahendiks on veesprei ning Inktense akvarellpliiatsid. Putkede joonistamiseks pihustasime pildi paremasse ülanurka natuke veespreiga uduse õrna veekihi. Seda eelkõige selleks, et kergelt niisutatud pinnal jookseb akvarellpliiats pehmelt ja sujuvalt.

Kasutades juba varem nii pintslivarre- kui ka akvarellpliiatsiga joonistatud kõrsi valime neist mõned oma putkede jaoks välja. Ja joonistame, markeerime kergelt vajalikud vormid. Pintslit appi võttes, saab joonistust sobivat tooni akvarellvärviga üle maalida ja vorme pehmendada või lisada soovitud kontraste.

Seejärel on võimalik tööd lihtsalt edasi maalida kasutades nii vabalt maalimise töövõtteid st lisades erinevat tooni laseeritud maalipindu.

Teine võimalus on negatiivis maalimise töövõtted, mis selle tehnikaga vägagi haagivad. Selleks kasutasime Sennelieri Titaan valget akvarelli, mida toonisime tööl juba eelnevalt kasutatud punaste ja rohelistega.

Sellise maalimisviisi tulemusena sai töö juurde valgust kõrte taha ning töövõte võimaldab ka uusi vorme juurde luua nt silmapiiril ja kauguses.

Kui me õpime uusi tehnikaid, siis kunagi ei piisa vaid ühest katsest. Tavaliselt teeme uues tehnikas korraga paralleelselt mitut tööd. Sest siis ei häiri, et üks töö kuivab ja sa ei saa sel ajal midagi teha, vaid niheled kannatamatult.

Samuti annab see ka võimalusi midagi muuta, proovida teisiti ning oma oskusi lihvita ja uusi võtteid kinnistada.

Teine katse on siin:

Siin tööpinnal on selgemalt näha viimistluse astmed samm sammult.

Esimesel pinnal on ainult akvarellpliiatsi Inktense joonistus, Teisel samuti veesprei pinnale aga lisasime Liquitex akrüültindi tekstuuri joonistades peenikese pipetiotsaga eelnevalt õrnalt veespreiga pihustatud maalipinnale.

Kuna akrüültint liigub kiiresti ja valgub kuhu talle meeldib, siis saab protsessi veid kontrollida osaliselt käterätipaberiga kuivatades, pindu kuivaks vajutades jne.

Seejärel lisasime Titaan valgest ja punasest segatud roosaga nn negatiivsed pinnad ja mõned negatiivsed pinnad veel segades Titaanvalget töös kasutatud rohelisega.

Kui kasutada valgete toonide segamisel samu värvitoone, mida maalimisel on juba kasutatud, siis tagab see maalil värviharmoonia.

Kuna momendil katsetavad seda tehnikat kümmekond minu Maalikooli õpilast, siis on varsti oodata ka nende töid, mille panen üles Galeriisse Õpilastööde rubriiki.

Ikka edu ja inspiratsiooni kõigile maalijatele!

Rõõmsa kohtumiseni värvimaailmas.