Ostukorv

Ostukorvis tooteid ei ole

Täna maalikoolis 59

Maalimise asemel otsustasime seekord hoopis joonestada-joonistada.

Ikka samad põnevad teemad: vabakäejoone ja sirkelgeomeetria vahekord, negatiivis joonistamise-maalimise töövõtted, võrgud ja võrgustikud. Selle teema päevakorda tuleku tingis väike lisaprojekt koolis, st PJK 10.klasside looduse- ja kunstisuuna ühine aeg, klassikalisele joonestamisele vastandina vabakäejoone liigid ning joone suunamuutused ja -rütmid. Vabakäejoonest matemaatiliste kõverjoonteni ning näpuotsaga fraktalkunsti maailma tutvustust, mida muidugi nii lühikese kursuse raames saab vaid põgusalt mainida.

Need, kes on soetanud mu viimase jooneraamatu taipavad kohe, millest juttu on. Elu me ümber on pidevas muutumises, ka joonesüsteeme tuleb aina juurde. Kahjuks ei ole võimalik siinkohal jagada referentsfotode ideepaketti, sest kõigi ideede autoreid on võimatu netiavarustest leida ning viisakusest väldin teiste loojate autoriõiguste riivamist.

Vabakäejoone ja sirkelgeomeetria koostöö

Alustamiseks määrasime paberi keskpunkti ja joonestasime vabalt valitud raadiusega ringi, seejärel hakkasime looma sümmeetrilist süsteemi joonestades järjest ringe juurde. Iga uue ringi joonestamisega lõime uusi lõikepunkte, kuhu sai taas asetada sirkli teraviku, geomeetria kujunes kahele poole keskjoont peegeldatud sümmeetria alusel.