Ostukorv

Ostukorvis tooteid ei ole

Täna maalikoolis 63 – Akvarellipiknik

3. juuli hommikupoolikul sadas vihma nagu oavarrest, sõitsime Karini autos Botaanikaaia poole. Vihm eksitas meid pisut ja nii tegime ka teise auringi Piritale ja tagasi kuni lõpuks leidsime õige värava. Kohale jõudes sadas endiselt, kuid kaugemal helendav taevaviir tõatas meile selgemat ja päikeselisemat päeva jätku. Lootust oli. Kandsime asjad sisse saades ise ka veidi märjaks. Sees käis tohutu sebimine, sätiti laudu, elektroonikat, värve ning muid vajalikke töövahendeid paika. Sain omale väikese tagasihoidliku lauakese akna alla, hea vaatega välja ja ka saali. Rahvas kogunes. Silmasin kohe ka paari head tuttavat ning ajasime põgusalt juttu ja läkski lahti. Kõigepealt rääkis Hedi. Kordamine on tarkuse ema, kuulasin teda hoolega ja sain paar uut teadmist kõrvataha panna. Seejärel tuli vägagi inspireeriv videoesitlus armsalt kolleegilt Aet Alev-Kilgilt, mis oli igati päevakohane. Veel mõned korralduslikud viited ja akvarellipidu võis alata. Aeg möödus märkamatult ja kiiresti.

Proovisin järgi uue värvikomplekti – Derwent Watercolour Paint Pan 24 Set:

Võin selle kohta öelda järgmist:

  • värvid lahustuvad kiiresti, tunduvad igati ühtlase konsistentsiga, on veidi kriidised st pigment natuke tuhmim kui nt profikategooria tuubiakvarellidel, kuid samas on kõik toonid kirkad ning vastavad oma värvinimetustele.
  • see komplekt on mugav ja sobib kasutamiseks visandite tegemiseks väljaspool stuudiot – kohvikus, pargis, reisil, kus iganes vajad kerget laia toonivalikuga värvikarpi kaasa võtmiseks –  ‘to paint on the go’
  • Värvitoonid: Lemon Cadmium, Deep Cadmium, Mango, Orange, Poppy Red, Madder Carmine, Magenta, Dark Violet, Amethyst, Ultramarine, Spectrum Blue, Kingfisher Blue, Jade Green, Bottle Green, Emerald Green, Grass Green, Olive Green, Raw Sienna, Copper Beech, Terracotta, Chocolate, Payne’s Grey, Ivory Black, White

Plaanin osta omale just selle värvikarbi eelnimetatud otstarbeks st igale poole kaasa võtmiseks. Mulle väga meeldib, et on 24 tooni ja mitte 12. Rikkalikum valik.

Teiseks tegin tutvust pintslitega:

  • Endiselt kuuluvad mu lemmikute hulka Raphael Campus sarja pintslid, mis on loodud tudengile, algajale või kunstnikule, kes otsib soodsamas hinnaklassis kvaliteetset pintslit. Need on lühikese musta värvi varre ja sünteetilise karvaga akvarellipintslid. Nad hoiavad hästi vett ning on tehniliselt väga kuulekad.
  • Teiseks armastan ka  Raphael Mini Softaqua 8056 Quill mop pintsleid, mis toimivad igati hästi ja on soodsad.
  • Pintsel Raphael Mini Precision sarjas on ka väga käepärased pintslid nii ümarad kui lapikud jne. Minu jaoks ehk veidi liiga pehmed.
  • Uued minu jaoks olid Raphael Stradivarius Innovative Synthetic Kolinsky Brushes – ehk nn Kolinski sünteetiline imitatsioon pintsel. Oskan öelda sellise lühikese katsetuse põhjal, et sünteetiliste pintslite tase tõuseb üha enam ja nad on väga naturaalse pintsli sarnased ja seega kahtlemata väga head. Samuti ka soobli imitatsioon pintsel. Fotol on näha nende erinev vorm – kes millist täpsust vajab.

Veidi ka küsimistest, küsimusi oli seinast seina ja kahjuks sellise põgusa vestluse najal tehnilisi keerukusi ei saa õpetada. Palju huvi oli sprei akvarelli vastu – soovitan soojalt tulla mõnda minu sprei akvarelli töötuppa, seal saab praktiliselt päris mitu uut vajalikku osaoskust akvarellis.

Väga oluline küsimus oli ka valgetest akvarellidest:

Meie valikutes on enamasti kahte valget akvarelli – hiina valge ja titaan valge. Minu jaoks on valge akvarellis klassikaliselt puhas vesi ent kasutan mõningal juhul ikka lisaks valget akvarelli. Seda eelkõige selleks, et mõnda tooni enne maalimist heledamaks timmida. Ütlen siiskohal vaid niipalju, et hiina valge on enim kasutatav pool-läbipaistev akvarell ja minu kogemusel sobib see paremini soojade toonide helendamiseks, titaan valge on kirgas valge ja sobib külmade toonide helendamiseks. Kattevärvide st paranduste jaoks on vaja pigem mingit kvaliteetset titaanvalget akrüülvärvi või guašši, sest valge akvarelliga seda efekti ei saavuta vaid maalid oma töö poriseks ja tuhmiks. Mina kasutan tavaliselt Sennelieri titaanvalget tuubiakvarelli st see on mul akvarellide hulgas alati igaks juhuks olemas. Ka Cotmani valgeid olen proovinud.

Skizze poest leiab järgmisi valgeid akvarelle:

  • Akvarellvärv Sennelier l’Aquarelle 10ml 116 titanium white
  • Akvarellvärv Sennelier l’Aquarelle 10ml 112 chinese white
  • Akvarellnööp W&N Professional 1/2 150 chinese white
  • Akvarellnööp Cotman 1/2 150 chinese white
  • Akvarellvärv Cotman 8ml 150 chinese white

Masking fluid oli samuti päevateemaks:

  • Akvarellvärvi meedium W&N Art Masking Fluid 75ml
  • Akvarellvärvi meedium W&N Colourless Art Masking Fluid 75ml
  • Akvarellvärvi meedium Campus Drawing-gum 55ml

Mulle on olnud kõige käepärasem Campus Drawing-gum ning seda sellel lihtsal põhjusel, et ta on õrnalt helesinine ja selgesti nähtav, W&N Art Masking Fluid on samuti suurepärane ja paberilt kergesti eemaldatav, W&N Colourless Art Masking Fluid läbipaistev kattevedelik on peenemaks näputööks ja nikerdamiseks. Siinkohal on tunne, et nende kasutamine vajaks ühte eraldi workshoppi kõikide nüansside mõistmiseks ja teadmiste oskuste kinnistamiseks. Tavaliselt õpetan ma masking fluidi kasutamist kindla osana oma baasakvarelli kursusest, sest ilma selle oskuseta ei saa akvarellimisest võtta viimast, vahel on vaja midagi täiesti pabervalgeks jätta ja hoida mingi detail kaitstuna seni kuni sa tausta igat moodi ujutad ja töötled.

Sellised tähelepanekud siis seekord. Kommentaarid on oodatud. Millegipärast ei julgeta või ei taibata postituste järgselt siin samas all kohe küsida või kommenteerida. Kuid vahel võib sinu küsimus või kommentaar olla kellegile just see õige ja edasiviiv. Küsige julgesti.

Panen ka ühe väikese päevakajalise lingi siia alla:

https://naine.postimees.ee/8053347/galerii-tallinna-botaanikaaeda-kogunes-vihmavarjude-alla-maalima-ule-saja-kunstihuvilise

Maalimisteni ja kirjutamisteni. Ilusat suve jätku!